Socionomuthyrning lanserar ny hemsida, logotyp och grafisk profil

I takt med att vi som bolag hela tiden utvecklas, behöver vi också ta vårt varumärke till nästa nivå för att bättre överstämma med vilka vi är, vad vi gör och framför allt – spegla vart vi är på väg. Idag presenterar Socionomuthyrning stolt vår nya hemsida med uppdaterad logotyp och grafisk profil som tydligare kommunicerar vårt erbjudande och vårt sammanhang inom NGS Group.

Socionomuthyrning grundades 2013 och sedan dess har vi arbetat långsiktigt och ansvarsfullt med målsättningen att göra skillnad, varje dag. Med över tio års branscherfarenhet och vårt stora nätverk av erfarna socionomkonsulter vi vill verka för en bra och hållbar socialtjänst. Genom att matcha rätt konsult mot rätt möjlighet bidrar vi till att kompetens finns tillgänglig för våra uppdragsgivare där den för tillfället behövs som allra mest.

Sedan en tid tillbaka har ett arbete pågått för att utveckla och stärka kommunikationen kring vår verksamhet och varumärke. Till uppdateringen hör bland annat logotyp, typsnitt, färger, tonalitet och bilder som alla fått ett nytt utseende. Målsättningen har varit att skapa en tydligare kommunikation runt vårt erbjudande och förmedla våra värderingar, vision och verksamhet på ett mer konsekvent och tydligt sätt.

– Vi är otroligt glada och stolta över vår nya hemsida och ser fram emot att fortsätta vårt arbete för att utveckla och stärka socialtjänsten. Med vår nya logotyp, grafiska profil och uppdaterade kommunikation blir Socionomuthyrnings sammanhang med övriga verksamheter i NGS koncernen tydligare, samtidigt som bättre förutsättningar skapas för oss att förmedla vårt erbjudande, säger Veronica Hammarström, Verksamhetschef för Socionomuthyrning.

Intresserad av att veta mer om vår verksamhet?