Är du socionom och vill ha ett meningsfullt och utvecklande arbete?

För dig som är eller vill ta steget att börja arbeta som konsult, finns vi på Socionomuthyrning här för dig. Vi är en omhändertagande och lyhörd arbetsgivare som ser till dina önskemål, erbjuder stor flexibilitet och förmånen att få bestämma över din egen tid.

Socionomuthyrning hyr ut och rekryterar medarbetare och chefer inom socialtjänsten. Vi har avtal med de flesta kommuner i Stockholm och har goda relationer med kommunerna vilket innebär att vi kan erbjuda en stor variation av attraktiva uppdrag.

Du bestämmer själv när, var och hur mycket du vill arbeta och kan lätt kombinera arbetet hos oss med andra sysselsättningar. Vi värdesätter dig och din kunskap – hos oss får du erfarenhet och en chans att utvecklas i din yrkesroll.

Lediga tjänster »

Vi stöttar dig hela vägen

För oss är det viktigt med en tydlig och bra kommunikation. Vi är alltid med på uppstartsmöten tillsammans med dig och kunden när du börjar ett nytt uppdrag. Vid din sida kommer du dessutom ha en erfaren och kunnig konsultchef som finns där för dig under hela uppdragstiden.

Socionomuthyrning är en trygg arbetsgivare och som anställd hos oss får du kollektivavtal, tjänstepension (ITP) och försäkring. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och arbetar kvalitetssäkrat. Vi tillämpar individuell lönesättning som bygger på din kompetens.

Läs mer om oss »

Anställd eller egen företagare – det är upp till dig

Vill du arbeta som löneanställd eller som underkonsult i egen regi — det bestämmer du själv. Det är inget som påverkar vårt engagemang eller vårt fokus på att hitta rätt uppdrag för dig.

Väljer du att arbeta som löneanställd får du lön för den avtalade tiden och tar del av de förmåner vi erbjuder. Som underkonsult kan du via eget företag arbeta hos oss. Det kräver F-skattsedel. Med oss behöver du aldrig oroa dig för att vare sig stå utan uppdrag eller känna dig ensam i ditt företagande. Vi hjälper härifrån – hela vägen till framgångsrikt företagande.

Kontakta oss så berättar vi mer »

Vår process

1

Registrera din ansökan

Det första steget för att bli konsult hos oss är att ansöka till en av våra lediga tjänster. Bifoga ditt CV och gärna ett personligt brev där du berättar lite mer om dig själv och din tidigare erfarenhet.

2

Ett första samtal

Efter att vi tagit emot din ansökan kontaktar vi dig för ett kortare telefonsamtal för att stämma av dina förväntningar.

3

Intervju

Vi träffas för en första intervju och lär känna dig lite bättre så att vi får förutsättningarna att matcha dig med ett uppdrag som passar dig och dina önskemål.

4

Vi presenterar dig för uppdrag

Efter att vi har kontaktat dina referenser återkopplar vi till dig. Vi presenterar dig för uppdrag som stämmer in på dina önskemål och skickar ditt avtal digitalt.